OCHRONA PRYWATNOŚCI PODSTAWĄ ZAUFANIA KLIENTÓW

Aktualności, Artykuły, Porady, Informacje


OCHRONA PRYWATNOŚCI PODSTAWĄ ZAUFANIA KLIENTÓW

OCHRONA PRYWATNOŚCI PODSTAWĄ ZAUFANIA KLIENTÓW
Ochrona danych / 27 sierpnia 2022 przez Beata Walczyna-Szydełko

Według badania opublikowanego przez Cisco aż 90% ankietowanych nie nabyłoby produktu lub usługi od organizacji, która nie chroni danych swoich Klientów. Tyle samo zwraca szczególną uwagę na posiadane przez organizację certyfikaty, które są gwarancją spełniania najwyższych standardów w zakresie bezpieczeństwa danych i informacji. Zdaniem ekspertów Cisco, prywatność Klientów nabiera krytycznego znaczenia w działalności gospodarczej.

Prawie połowa Konsumentów, którzy wzięli udział w badaniu Cisco, uważa, że nie może odpowiednio chronić swoich danych. Głównym powodem jest to, że Konsumenci nie rozumieją dokładnie, jakie dane organizacje zbierają i do czego je wykorzystują. Klienci darzą zaufaniem organizacje, które funkcjonują w sposób przejrzysty – kierują do Klientów zrozumiałe komunikaty dotyczące bezpieczeństwa danych, a co najważniejsze – przyjmują pełną odpowiedzialność nie tylko za czynności swoich pracowników, ale również za działania Kontrahentów, Partnerów, Dostawców, z którymi współpracują i szybko reagują w przypadku pojawienia się incydentów bezpieczeństwa.

BEZPIECZEŃSTWO DANYCH IMPERATYWEM BIZNESOWYM

Organizacje na całym świecie dostrzegają obawy Klientów, dlatego projektowanie, wdrażanie, utrzymanie i rozwój systemu zarządzenia bezpieczeństwem informacji staje się priorytetem dla kadry zarządzającej. W przywołanym sondażu Cisco 94% respondentów zadeklarowało, że w ramach bieżącego raportowania, prezentuje zarządowi organizacji analizy dotyczące ochrony danych – głównie wnioski z cyklicznych audytów bezpieczeństwa, przypadki naruszenia ochrony danych osobowych. Jest to podyktowane przekonaniem, że dbałość o poufność, integralność, dostępność danych jest podstawową regułą biznesową, a wysiłki podejmowane w tym obszarze pozwalają na osiągnięcie wymiernych korzyści.

Do najważniejszych benefitów ankietowani zaliczyli:

  • zmniejszenie opóźnień w sprzedaży,
  • ograniczenie strat w wyniku naruszenia danych,
  • umożliwienie innowacji,
  • osiągnięcie efektywności operacyjnej,
  • zwiększenie atrakcyjności organizacji.

Cisco podjęło próbę obliczenia zwrotu z inwestycji w prywatność (j. angielski ROI – Return on Investment), wskazując, że z 1 dolara wydanego na ochronę prywatności, organizacja otrzymuje średnio 2,70 dolara.

NOWY STANDARD ZAUFANIA

Jak zdobyć zaufanie Klientów świadomych potrzeby ochrony danych?

Organizacje koncentrują się na skrupulatnym spełnianiu wymogów w zakresie bezpieczeństwa danych, wynikających z przepisów prawa. RODO to nie wszystko. Konsumenci oczekują większego zaangażowania – stosowania skutecznych technicznych rozwiązań zapewniających bezpieczeństwo.

Warto opracować politykę bezpieczeństwa dopasowaną do rozmiaru i charakterystyki własnej organizacji, ale najważniejsze jest jej nieustanne kwestionowanie i doskonalenie stosowanych praktyk bezpieczeństwa – poszukiwanie odpowiedzi między innymi na poniższe pytania:

  • jakie dane Klientów gromadzimy obecnie?
  • czy nie gromadzimy danych nadmiarowych (zebranych na wszelki wypadek, przy okazji)?
  • czy przechowujemy dane tylko przez okres, w którym ich rzeczywiście potrzebujemy?
  • jak pozyskujemy i przechowujemy dane Klientów? czy i komu je przekazujemy?
  • czy prawidłowo informujemy Klientów o tym, co dzieje się z ich danymi  i jak dbamy o ich bezpieczeństwo?
  • czy budujemy świadomość pracowników o tym, jak ważne jest dbanie o bezpieczeństwo danych?
  • czy rozwijamy wiedzę pracowników o możliwych zagrożeniach?
  • czy rozwijamy kompetencje pracowników w zakresie zapobiegania incydentom i reagowania w sytuacjach kryzysowych?

Ułatw Klientom znalezienie informacji dotyczących środków bezpieczeństwa, które stosujesz. Używaj prostego i jasnego języka – pomóż Klientom zrozumieć ryzyko. Badaj podatności swojego systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji na ataki, a jeśli doszło do incydentu – podejmij rozważne działania i bądź w stałym kontakcie z Klientem, aby ograniczyć ewentualne szkody.

Nie wiesz, jak to zrobić? Szukaj pomocy specjalistów! Napisz na kontakt@fibi.com.pl – oddzwonimy!

Z pełnym tekstem raportu Cisco można zapoznać się tutaj.



Ostatnie wpisy



Pozostańmy w kontakcie

Fundacja
Instytut Bezpieczeństwa Informacji

ul. Chłodna 64/315
00-872 Warszawa
E-mail: kontakt@fibi.com.pl
Telefon: +48 796 861 561

NIP: 5732854282

Loading map...

Loading

      KONTAKT